Πύλη Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Δήμου Αλίμου
Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου 2017
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:

Υπηρεσίες / Διεύθυνση Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π)

Διεύθυνση Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π)

       Κ.Ε.Π. - Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (www.kep.gov.gr)

Το 2002 πραγματοποιήθηκε η σύσταση των ΚΕΠ, μετά τον Ν. 3013/2002 άρθ. 31 (ΦΕΚ 101/Α/2002).   

Αποστολή των Κέντρων αυτών είναι η παροχή διοικητικών πληροφοριών και η διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής πράξης σε συνεργασία με τις καθ΄ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες. 

Η φιλοσοφία τους είναι: «διακινούνται τα έγγραφα και όχι οι πολίτες» , προσπαθώντας έτσι να παρέμβουν δυναμικά στο πρόβλημα της εξυπηρέτησης των πολιτών, στις δυσκολίες της συναλλαγής τους με τον δημόσιο τομέα, στην μείωση της γραφειοκρατίας και στην απλούστευση των διαδικασιών. Τα ΚΕΠ δηλαδή, έχουν μεσολαβητικό ρόλο στις συναλλαγές  μεταξύ πολιτών και δημόσιας διοίκησης. Ενημερώνουν τους πολίτες, τους διευκολύνουν στη συγκέντρωση των απαραίτητων στοιχείων, εγγράφων κ.λπ. και αποστέλλουν το φάκελο συμπληρωμένο στην αρμόδια υπηρεσία, η οποία εξετάζει το αίτημα στην ουσία, ως η μόνη αρμόδια να εκδώσει την τελική διοικητική πράξη.

Στον Άλιμο λειτουργούν δύο ΚΕΠ, ένα στο Καλαμάκι και ένα στο Άνω Καλαμάκι.

ΚΕΠ ΑΛΙΜΟΥ:

Θουκυδίδου 43, Καλαμάκι (Κεντρικό)
Τηλ.: 213 20 24 900 Fax: 210 9859889 
e-mail: d.alimou@kep.gov.gr

Δωδεκανήσου 63, Άνω Καλαμάκι (Παράρτημα)
Τηλ: 213 21 49 100 Fax: 210 9920046 
e-mail: d.alimou-a@kep.gov.gr

Ωράριο λειτουργίας: Δε - Πα  8:00πμ - 8:00μμ και Σα 8:00πμ – 2:00μμ

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΕΠ

·   Ενημερώνει και πληροφορεί τους πολίτες για τις ενέργειες που απαιτούνται για τη   διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων 

·   παραλαμβάνει αιτήσεις πολιτών για πάνω από 1000 πιστοποιημένες διαδικασίες που έχουν πιστοποιηθεί από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Για τις μη πιστοποιημένες διαδικασίες το ΚΕΠ δεν παραλαμβάνει αιτήσεις αλλά παρέχει μόνο διοικητική πληροφόρηση. 

·   Διαθέτει για τη διευκόλυνσή τους έντυπα αιτήσεων κατά το άρθρο 3, παρ. 3 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999).

·   Ελέγχει την πληρότητα των αιτήσεων των πολιτών και σε περίπτωση που για τη διεκπεραίωση της υπόθεσης απαιτούνται δικαιολογητικά που δεν υποβάλλονται μαζί με την αίτηση, το ΚΕΠ τα αναζητά και τα παραλαμβάνει με οποιοδήποτε πρόσφορο από τις αρμόδιες υπηρεσίες μετά από σχετική εξουσιοδότηση των πολιτών. 

·   Διαβιβάζει πλήρεις τους φακέλους των υποθέσεων των πολιτών στην αρμόδια για τη διεκπεραίωσή τους Υπηρεσία με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο. Το τελικό έγγραφο αποστέλλεται από το ΚΕΠ στη διεύθυνση που έχει δηλωθεί με συστημένη επιστολή και με αντικαταβολή. 

Επιπλέον το Κ.Ε.Π. παρέχει και τις εξής υπηρεσίες:

1.      Επικύρωση διοικητικών εγγράφων (για όπου ακόμα χρειάζεται)

2.      Θεώρηση Γνήσιου Υπογραφής

3.      Χορήγηση παραβόλων, κινητών επισήμων και υπευθύνων δηλώσεων 

4.      Χορήγηση αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας μέσω ηλεκτρονικής διασύνδεσης με το σύστημα TAXIS.

Για τις πιστοποιημένες διαδικασίες, ο πολίτης πλέον εξυπηρετείται πλήρως από ένα μόνο σημείο (one stop shop), αντί να απευθύνεται σε διαφορετικές υπηρεσίες για διαφορετικές πληροφορίες.  Αυτή είναι και η αρχή (αρχή της ολοκληρωμένης εξυπηρέτησης του πολίτη από μια θέση εργασίας) βάσει της οποίας λειτουργούν τα ΚΕΠ

ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΕΠ

Ο πολίτης ενημερώνεται επιτόπου από τους υπαλλήλους του ΚΕΠ για όλα τα ζητήματα της Δημόσιας Διοίκησης. Αν θελήσει να υποβάλει κάποιο αίτημα που αφορά σε μια από τις 1000 και άνω διοικητικές διαδικασίες που διεκπεραιώνει το ΚΕΠ, απευθύνεται σε έναν υπάλληλο του Κέντρου ο οποίος, παρουσία του πολίτη, συμπληρώνει τη σχετική ηλεκτρονική αίτηση. Στη συνέχεια, η αίτηση αποστέλλεται μέσω του ΚΕΠ στην αρμόδια υπηρεσία, όπου και πρωτοκολλείται. 

Το ΚΕΠ αναλαμβάνει να παρακολουθήσει μέχρι τέλους την εξέλιξη της υπόθεσης, απαλλάσσοντας έτσι τον πολίτη από οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση και πιθανή ταλαιπωρία.  Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών, ο πολίτης θα μπορεί να παραλάβει την απάντησή του από το ΚΕΠ.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Ο πολίτης πρέπει να προσέρχεται αυτοπροσώπως στο ΚΕΠ για οποιαδήποτε υπόθεσή του φέροντας οπωσδήποτε μαζί του πρωτότυπο έγγραφο απόδειξης της ταυτότητάς του. (Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, διαβατήριο εν ισχύ, δίπλωμα οδήγησης ή βιβλιάριο ασθενείας)

Εναλλακτικά

Ο πολίτης μπορεί να καταθέσει την αίτησή του ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική πύλη: www.ermis.gov.gr και να ζητήσει να παραλάβει την απάντηση από το ΚΕΠ της επιλογής του, όπου την πρώτη φορά θα πρέπει να προσέλθει αυτοπροσώπως με την ταυτότητά του (ή διαβατήριο εν ισχύ, δίπλωμα οδήγησης ή βιβλιάριο ασθενείας) ώστε να γίνει φυσική ταυτοποίηση.  Από τη στιγμή που θα ταυτοποιηθεί και μετά, ο πολίτης θα μπορεί να αιτείται ηλεκτρονικά και η απάντηση να του αποστέλλεται επίσης ηλεκτρονικά, στη θυρίδα του στην ηλεκτρονική πύλη ermis,  χωρίς να χρειάζεται να προσέλθει καθόλου στο ΚΕΠ.

ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΠ:

Ø  Ανανεώσεις καρτών ανεργίας ΟΑΕΔ

Ø  Ανανέωση άδειας οδήγησης

Ø  Άνοιγμα οικογενειακής μερίδας λόγω γάμου

Ø  Απόδοση ΑΜΚΑ

Ø  Άρση παρακράτησης κυριότητας επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας

Ø  Έκδοση πιστοποιητικών (γέννησης, οικογενειακής κατάστασης, σπουδών, αναλυτικής βαθμολογίας, στρατολογικής κατάστασης)

Ø  Έκδοση αποσπάσματος Ποινικού Μητρώου 

Ø  Έκδοση πιστοποιητικών Πρωτοδικείου (Διαθήκης, Πτώχευσης, Δικ. Συμπαράστασης κ.λπ.)

Ø  Έκδοση αντιγράφου ληξιαρχικών πράξεων (γέννησης, γάμου, θανάτου)

Ø  Έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου

Ø  Έκδοση επαγγελματικών αδειών

Ø  Θεώρηση του γνησίου της υπογραφής

Ø  Μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας ενάριθμου επιβατηγού Αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας Ιδιωτικής Χρήσης (ΙΧ) 

Ø  Μεταδημότευση

Ø  Χορήγηση δελτίου μετακίνησης ΑμεΑ με τα μαζικά μέσα συγκοινωνίας

Ø  Χορήγηση βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας