Πύλη Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Δήμου Αλίμου
Κυριακή, 30 Απριλίου 2017
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:

Μουσικό Σχολείο Αλίμου - Γόνιμες περιπλανήσεις μέσω Erasmus

Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016 12:00 πμ


Eνημέρωση σχετικά με το πρόγραμμα Erasmus+ KA1 το οποίο υλοποιήθηκε από το Μουσικό Σχολείο Αλίμου με συμμετέχοντες καθηγητές τους: Καλλιόπη Δημητρίου, Παρασκευή Παπαγεωργίου και Γεώργιο Μάρδα.

Το πρόγραμμα έχει τίτλο «Η ανάδειξη της Τέχνης & του Πολιτισμού ως καινοτόμα εργαλεία στην Διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας & της Θεατρικής Αγωγής» και πραγματοποιήθηκε στο διάστημα από 15/10/15 έως 14/10/16 στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία. Το προηγούμενο επιχορηγήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το διαχειρίστηκε το Κρατικό Ίδρυμα Υποτροφιών.  

Το σχολείο μας ως Μουσικό έχει καλλιτεχνικό προσανατολισμό και γι' αυτό τον λόγο προσπαθούμε να προσεγγίσουμε την διδασκαλία μας χρησιμοποιώντας πρακτικές και μεθοδολογία που έχουν δημιουργικό χαρακτήρα.  Το σχέδιο μας αποτελεί εφαρμογή παιδαγωγικών και διδακτικών θεμάτων σε συνδυασμό με την τέχνη και την ξένη γλώσσα.  Οι στόχοι του προγράμματος ήταν οι εξής:

  • ·        Η χρήση του θεάτρου ως εργαλείο στη διδακτική της ξένης γλώσσας.
  • ·    Η προσέγγιση θεατρικών κειμένων της κοινής ευρωπαϊκής κληρονομιάς ως αφορμή για πολιτιστική προσέγγιση.
  • ·       Η παραγωγή προσωπικού ή συλλογικού έργου, όπου ο μαθητής γίνεται δημιουργός έχοντας την δυνατότητα ανάπτυξης προφορικού και γραπτού λόγου στην ξένη γλώσσα.
  • ·       Η σύνδεση των παραστατικών τεχνών με τομείς νέας τεχνολογίας και πρακτικές δεξιότητες όπως η βιντεοσκόπηση, το μοντάζ, η εικόνα και ο ήχος.
  • ·       Η ανάπτυξη τεχνικών δεξιοτήτων (φωνή, σώμα, κίνηση, εκφραστικότητα, παραγωγή λόγου) με εστίαση στην ξένη γλώσσα και το θέατρο και με τελικό ευεργετούμενο τους μαθητές.  

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν σειρά εργαστηρίων τα οποία συμπεριλάμβαναν πρακτικές ασκήσεις με θέματα όπως: σύσταση ομάδας και συνεργασία, ανάθεση ρόλων, ψυχοκινητικές ασκήσεις, χρήση της θεατρικής έκφρασης και της γλώσσας, δημιουργία σχεδίου μαθήματος με όχημα την ποίηση, τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους, οι οποίες σχετίζονταν άμεσα με τους στόχους των δράσεων μας. Επιπροσθέτως, παρακολουθήσαμε θεατρικές παραστάσεις καθώς και τη διαδικασία της σκηνικής πραγμάτωσης ενός θεατρικού κειμένου στη σκηνή. Ένας από τους συμμετέχοντες έλαβε ενεργό μέρος στην παραπάνω διαδικασία, η οποία περιελάμβανε αποστήθιση κειμένου, πρόβες και λήψη της σκηνικής πράξης σε βίντεο. Οι προηγούμενες διαδικασίες είχαν ως στόχο τη μελέτη των μεθόδων σχετικά με την πρακτική εφαρμογή των πολιτιστικών στοιχείων σε σχέση με τη μεθοδολογία και τη διδακτική (εργαστήρια υποκριτικής, αυτοσχεδιασμού, χρήση πολυμέσων, μουσικής, δημιουργικής γραφής και, γενικότερα, της τέχνης).

Επιπλέον, τα εκπαιδευτικά προγράμματα των συμμετεχόντων αξιολογήθηκαν μέσω πρωτότυπων μεθόδων, όπως είναι το «ημερολόγιο αναστοχασμού». Ταυτοχρόνως, αξιολογήθηκαν τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για προσωπική και επαγγελματική βελτίωση. Η εξάσκηση στη γλώσσα-στόχο έγινε με πρακτικό και βιωματικό τρόπο στην χώρα υποδοχής μέσα από την επαφή με τους εκπαιδευτές και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς από χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και από την επαφή με την τοπική κοινωνία μέσα από εκδηλώσεις με κοινωνικό και πολιτιστικό χαρακτήρα. Η παραμονή στην χώρα υποδοχής συντέλεσε όχι μόνο στην κατανόηση αλλά και στην εμβάθυνση του εκπαιδευτικού συστήματος της καθώς και σε εκείνο των συμμετεχόντων κρατών, και πιθανά να οδηγήσει σε μελλοντικές συνεργασίες.

Το πρόγραμμα αυτό προσέφερε πλήθος εμπειριών τις οποίες ευελπιστούμε να διαδώσουμε πρωτίστως στους μαθητές μας, αλλά και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα. Για το λόγο αυτό ενθαρρύνουμε συναδέλφους άλλων σχολικών μονάδων να αναλάβουν παρόμοιες δράσεις οι οποίες μόνο οφέλη μπορούν να προσφέρουν τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές.